torsdag 13 februari 2014

Bildreflektion - tvåpunktsperspektiv



Jag har ritat en bild med tvåpunktsperspektiv. Min inspiration var av arkitekten Frank Gehry, som brukar göra lite annorlunda men spännande byggnader. Det som jag gick efter mest var att skapa en byggnad som inte hade helt raka linjer, utan böjda eller svängda som ger en cool effekt.
Det var väldigt svårt i början att få alla linjer rätt (speciellt när dem inte skulle vara raka), men efter ett tag så gick det bättre och bättre. 
Jag hade inte så hemskt långt tid på mig att göra uppgiften så om jag nu hade gjort om den så hade jag kanske varit mer noggrann eller lagt till mer grejer i omgivningen osv. Kanske färglagt den också. Men jag är väldigt nöjd med resultatet ändå med tanke på att det var första gången jag provat på denna metoden. Jag la även till lite skuggor.






1 kommentar:

  1. Snyggt! Har du tid över så utveckla bilden mer och visa mig sen! /J

    SvaraRadera