måndag 20 januari 2014

Propaganda bildanalys

Jag har gjort en propaganda bild som föreställer två par. Ett par är två kvinnor och ett par är en man och en kvinna. Den ska symbolisera att det ska va lagligt i alla länder att gifta sig, eller att helt enkelt vara ett par, som är homosexuellt. Den symboliserar rättvisa helt enkelt.
 
För att skapa bilden har jag använt mig av akrylfärg. Jag har blandat ut färgen ganska mycket emellanåt för att kunna skapa konturer och skuggor och även olika nyanser i övergång. Material som jag använt är bara en väldigt smal pensel, eftersom jag har haft människor att måla, och det är ganska mycket detaljer på dem.
 
I början tyckte jag att det var väldigt svårt med skuggorna och att få ett ansiktet att se så levande ut som möjligt. Men till slut så förstod man hur man skulle gå till väga och för att vara ärlig så är jag faktiskt väldigt nöjd med resultatet. Om jag skulle gjort om det så skulle jag inte ändra på så mycket. Möjligtvis öka såvårighetsgraden och göra ansiktena och håret mer verkligt. Men för att vara första gången så är jag väldigt nöjd.

1 kommentar: